Sigma > 1000 jobb

Sigma, ett ledande IT-konsultföretag, stod inför en utmaning med kraftig tillväxt och brist på kompetenta konsulter att anställa. Branschen i stort hade en än större utmaning och branschorganisationen IT & Telekomstyrelsen beräknade att det skulle krävas 60 000 nya ingenjörer en de kommande tre åren för att möte behovet.

Sigma ville säkra kompetens och samtidigt öka varumärkets värde bland den relevanta målgruppen.

Tillsammans med vår syskonbyrå BerntzonBylund skapade vi konceptet 1000 jobb. Kampanjen spreds i digitala affischtavlor, banners i Dagens industri, Teknikens Värld och Sigmas egna kanaler.

Resultatet inkluderade en rad artiklar med en total estimerad räckvidd på 9 000 000. Lars Kry medverkade i TV4:as Morgonsoffa där han presenterade 1000 jobb-kampanjen och fick diskutera kompetensbristen i branschen tillsammans med representanter för regeringen. Sigmas rankning på Universums årliga lista på “de mest attraktiva arbetsgivarna” ökade från plats 92 till plats 56!